A nyár arról szól, amit beleteszel

Nem írtam bakancslistát, mert igyekeztem rugalmas lenni. Minden napban meg lehet találni a jót, csak akarnunk kell. Persze, voltak időpontok, programok, amiket vártam, ezekről mesélek egy kicsit. Jó kis nyár volt ez! Íme a nyári összegzésem.

Először Kecskeméten

Még nyár elején, -kihagyva az évzárót- elindultunk az Alföld “fővárosába”. Összekötöttük kicsit a kellemest a hasznossal, mert volt egy Tour de Alföld kerékpáros teljesítménytúra, amin részt vett a férjem, mi addig a kisfiammal felfedeztük a Kecskemét néhány látnivalóját, majd este együtt wellnesseztünk, pihentünk. Szeretttem a hangulatát a városnak, ahol eddig még sosem jártam. Mindig csak hallottam és énekeltem a Cifra palotáról, ( ez sajnos épp felújítás alatt volt ott jártunkkor) és olvastam a kis állatkertről, meg az arborétumról. Utóbbit felfedeztük és nagyon tetszett, ahogy a Szórakaténusz Játékmúzeum és Műhely is a belvárosban. Egész sok időt töltöttünk a retró játékok között, végigjátszottunk egy keresgélős játékot is, meg kirakóztunk.

Imádtam Kecskeméten a sok zöldet, a szökőkutakat és a szép épületeket. Mozgalmas város, kicsit sokan is voltak, de mindenkinek bőven jutott fagyizó, étterem, vagy éppen pad, ha séta közben elfáradt. Nem hiányoltam semmit, így két napig még a harangjáték is tetszett, ami reggelente ébresztő gyanánt szolgált.

Jó választás volt az Aranyhomok Hotel is, és még jobb a hazafelé útba ejtett Richter Safari Park. (ITT írtam róla.)

Közös program után énidő

Rögtön a következő hétvégén részt vettem egy jógatáborban. Még szülinapomra leptem meg magam vele. Szerettem volna kipróbálni, mind a programot, mind magamat. Nem akartam tárgyi ajándékot, így befizettem az előleget a Globall Hotelben zajló 3 napos jóga-és tánctáborra. Kedves kis 8 fős csapat jött össze, Harich Szilvia volt a jógaoktató. Tetszett a hotel, főleg a wellnesrészlege a hatalmas úszómedencével. Általában reggelente és késő délután is jógáztunk, legtöbbször a szabadban, a szálloda kertjében. Nagyon örültem neki, hogy bár csak itthon szoktam youtube videók alapján jógázni, jól mentek a gyakorlatok. A gyakorláson, az énidőn kívül, kicsit a komfortzónám tágítása is volt a cél, hiszen nem ismertem a résztvevő embereket. Szerencsére szimpatikus volt mindenki, jól éreztem magam.

A csend és a kellemes időjárás a Mátrában – nyáron is

A fenti programok után már tényleg nem vágytam sehova. Hiába, na, megszoktuk már a Mátrát és ehhez viszonyítva mindenhol zajos és túl sokan vannak, nem beszélve a forróságról… Nagyon élveztük a nyári napokat a kertünkben pihengetve, kártyázva, társasozva, a faluban sétálgatva. Néha túráztunk is, máskor meg kerti partira voltunk hivatalosak két faluval arrébb. Sőt volt Falunap is Mátraszentimrén, amin a Mátra Mánia is jelen volt! Aznap este az esőben bulizott egy maroknyi helyi Csordás Tibivel (a Fiesta egykori énekese) és zenekarával. Nagyon jó hangulat volt!

Szóval, nem is nagyon akartunk kimozdulni fentről, mert még a vásárlás Gyöngyösön is megterhelő volt, a kánikula miatt. Nálunk otthon esténként be kell takarózni, mert hűvös van.

Az erdő közeli házunk teraszán élvezni a csendet akár reggel, akár délben, akár este – megfizethetetlen. De tényleg.

Nyáron a fővárosban

A koncertélmény most kimaradt, ( de novemberre már foglaltunk egy zenei előadásra, ami biztos szuper lesz) de Pestre azért utaztunk néhányszor. Olykor jó érzés egy kicsit feltöltekezni a nagyvárosi pezsgésből, pörgésből. Az időjárás mondjuk nagyon durva, nehéz elviselni a hőséget…

Néha jót tesz nekem, hogy kiszakadok a mindennapokból. És olyan jó utána visszatérni. Szóval, voltunk július elején egy nagyon fancy rendezvényen, a tesóm, azaz a Chill Events partiján, amikor a Marriott tetőteraszán élveztük a csodás kilátást és a remek hangulatot. Aztán nemrég a kolléganőimmel vettem részt egy céges csapatépítőn, amikor is vízibicikliztünk a Városligeti tavon, a Vajdahunyad vár mellett, a Sziklakórházat katonákként és nővérekként játékos feladatok megoldva jártuk végig, este pedig a várnegyedben koktéloztunk. Az Aranybástya étterem terasza gyönyörű panorámát kínált a Dunára, a Parlamentre, a Lánchídra. Megunhatatlan. Nappal és este is csodálatos.

Egy pénteki napon pedig elvonatoztunk hármasban, Hatvanról-Budapestre, mert kisfiamnak az IC még újdonság volt. Nagyon tetszett neki, élmény maradt a vonatozás, ahogy a programunk is: Látogatás a Pénzmúzeumban (ingyenes, csak regisztrálni szükséges: ITT) és annak panorámateraszán, aztán maradva a Széll Kálmán téren, hamburgerezés a Bamba Marha Burger Bár nevű helyen (nagyon finom és tartalmas volt a hamburgerünk), majd villamossal irány a Margitsziget. A szökőkút volt az abszolút kedvenc, de a Pénzmúzeum interaktív lehetőségeit is nagyon élveztük, és szuper volt, hogy még ajándékokat is kaptunk.

A jól bevált, a kihagyhatatlan, nyári közös élmény: Sarud

Mindig úgy voltam vele, hogy nem értem, miért tér valaki ugyanoda vissza minden évben. Na, mára mondhatni, mi is ilyen család lettünk. A gyerekeknek nagyon nagy élményt ad, biztonságérzetet is, mert ismerik, kis önállóságot, függetlenséget és rengeteteg klassz lehetőséget nyújt– a fürdésen túl- a Tisza-tónál lévő Sarud.

Nagyon szeretjük a Tisza-tavat, gyönyörű, nyugodt, nem zsúfolt és lehet kenuzni, kajakozni, csónakázni, vízi játszóterezni, jobbnál-jobb éttermeket, bisztrókat találni, ahol halat eszegethetünk. Eddig a nyári gyerektáborok alkalmával látogattunk el Sarudra, .az augusztus első vagy második hetében lévő 5 nap erről a klassz családi táborról, közös élményről szólt. Idén nem mehettünk, de úgy döntöttünk, szervezünk magunknak mi egy tábort. Más volt picit a helyszín, mert egy-egy konténerházat béreltünk a másik családdal, jóval kevesebben is voltunk, de ennek persze megvan az előnye. Nem kellett nagyon alkalmazkodni másokhoz. Jól éreztük magunkat. A srácok is barátok, és mi, szülők is, ráadásul sok a közös nevező, hasonló a gondolkodásunk és az életszemléletünk. Teljesen egyetértettem a másik anyukával, amikor elhangzott: “Ez mindenkinek nyaralás!” Így is volt, mindent beletettünk ebbe a pár napba, amit csak lehetett. A fiúk ( 10-11 évesek) azt mondták: “Ez még jobb volt ez a sarudi tábor!”

A wellness és a pihenés

Nézegettük a wellness hoteleket, amik Váctól elérhető távolságra vannak, és mivel tavaly voltunk Visegrádon, azelőtt nem sokkal pedig Esztergomban, és a Szent Orbán Erdei Wellness hotelt is teszteltük már, idén Ráckevére látogattunk el. Felnőttbarát szálloda a Duna Relax Hotel és be kell vallanom, most erre vágytam. Nagyon szeretem a gyerekeket, és játszom is velük szívesen – újabban néha lelkes animátor is vagyok Mátraszentimrén a szállodában- , de ha vendég vagyok, pihenni szeretnék és most ki akartam próbálni, milyen a gyerekmentes hotel. Voltunk már itt egyszer régen, akkor még a szálloda neve is más volt, de úgy emlékeztem, tetszett. Jó volt, de tényleg csak jó, lenne pár dolog, amit lehetne javítani… Példál elsők között említeném a wellness nyitva tartását, hiszen szívesen úsztam volna hamarabb is egyet, mint 10 óra… Kedves volt a személyzet, de nem tudtuk nem látni a hibákat néha.. Hiába, az évek meg a rutin, és a tapasztalat.., meg a hasonlítgatás. Azt hiszem, az ember ilyen.. De kipihentük magunkat tényleg, és ez volt a lényeg. Sőt még egy gerincjógán és egy stresszoldó hangtálas meditáción is részt vettünk, közösen. Előbbi esetében nagyon örültem, hogy férjem is jött a jógára, utóbbi pedig mindkettőnk számára újdonság volt és tényleg teljes relaxációt sikerült elérnünk, miközben a hangtálak fantasztikus hangját hallgattuk, rezgéseit befogadtuk, a negatív energiáinkat pedig leadtuk.

Tehát a csak most utólag leírt nyári bakancslistám kipipált pontjai:

• Felfedezni Kecskemétet
  • Sok fagyit enni
  • Jógatáborban részt venni
  • Közös vonatozás hármasban
  • Kettesben, felnőttbarát szállodában pihenni
  • Sarudról kenuval vagy csónakkal meglátogatni a csak vízről megközelíthető Bölömbika-kilátót és a Fattyúszerkő-kilátót
  • Napfelkeltét nézni
  • Halászlevet enni

Utóbbiak mind a Tisza-tónál történtek, de azért azt is megjegyzem, hogy finom halászlevet ettem Nyíregyházán is, a szülővárosomban, a kertünkben, amit anya és nagynéném készített, tesóm szülinapja alkalmából.

Biztos, sok mindent kihagytam, de azért így összefoglalva sem kevés ez.

Klassz nyár volt és még nincs is vége, a szeptember remélhetőleg még tartogat sok-sok napsütéses napot (nem kánikulát, csak olyan kellemeset). Hogy kihívást fog, az tuti, de arról majd egy másik alkalmommal.