8 tipp, hogy megleld a belső békét a nehéz időkben

Nyugi, nem lesz annyira spirituális a bejegyzés, mint elsőre hiszed. Belső békét, de legalábbis napi pár perc nyugalmat szeretnénk mindannyian. Ha valami/valaki mindig felbosszant, ha valami mindig közbejön, ha lassan az őrület határán érzed magad, mert nem találod a helyed, ha folyton rosszkedvű, ingerült vagy, én azt mondom, mielőtt felráznád magad, ülj le, nyugodj le kicsit.

A most következő tippek segíteni fognak, hogy túllendülj a nehezebb időszakokon. Persze a legjobb, ha rendszeresen végzed őket, de azt gondolom, már egy-egy alkalom is sokat fog segíteni és lendíteni a lelkiállapotodon.

Mindenkinek lehet nehéz napja, de amikor már hosszabb ideje tart a lehangoltság, ha már saját magadtól vagy rosszul és csak dühöngsz a semmiért is, akkor itt az ideje tenned kell valamit!

Néha csak ki kell mozdulni a természetbe! Kikapcsolt telefonnal, teljesen egyedül. Esetleg egy jó könyvvel. Nekem bevált.

Elolvastam nemrég Raphaelle Giordano: A második életed akkor kezdődik, amikor megérted, hogy csak egy van című könyvét. Igazából a bestseller egy regény és egy motivációs, önfejlesztő könyv ötvözete. A szerző egy kreatív coach, aki kidolgozott egy rutinológia fantázianévre keresztelt módszert.

Az alábbiakban a könyvben alkalmazott feladatok közül osztok meg néhányat, amelyik elnyerték a tetszésemet és bátran ajánlom mindenkinek!

A pozitív gondolkodás -főleg most- ugyanis nem megy mindenkinek, nem egyszerű, de ha apró lépésekben haladunk, sikereket érünk el, sokat segít, boldogságot hoz az életünkbe.

Ahhoz, hogy mosolygós, életvidám legyél -újra- építs be a következők közül minél többet a mindennapjaidba!

8 tipp, hogy megleld a belső békét,
a boldogságot

Belső mosoly

A belső derűnk megtalálásához ki kell fejlesztenünk magunkban az elfogadás, a nagylelkűséget, a jóindulatot illetve a szeretetet magunk és mások iránt. Elérhetjük továbbá ezt a jó és nyugodt állapotot relaxációs és légzőgyakorlatok segítségével, azok rendszeres végzésével.

A belső derű vagy a belső mosoly az egészség, a boldogság és a hosszú élet garanciája – a mesterek szerint!

Áztassuk le a bélyegeket

Azaz merjük kimondani azt, ami a szívünket nyomja. Ha őszintén elmondjuk, amikor valami zavar, bánt, ha hangot adunk a rossz érzésünknek – időben-, akkor elkerülhetjük, hogy a konfliktust illetve azt, hogy a rossz, a méreg, a düh egyszerűen kirobbanjon belőlünk. Fontos, hogy ne úgy kezdjük a mondatokat, hogy TE…. (soha nem gondolsz bele.., nem figyelsz rám,… ) fogalmazzuk meg ÉN kezdetű mondatokban az érzéseinket.

Ne játszmázzunk!

Hajlamosak vagyunk tudatosan vagy nem tudatosan felvenni és felváltva alkalmazni az áldozat, az elkövető illetve a megmentő szerepeket. Érdemes felismerni, hogy ez egy játszma, méghozzá egy olyan helyzet, aminek nincs, nem lehet jó kimenetele. Ki kell belőle lépni mielőbb (vagy bele sem kezdeni).

Plusz tipp:
Játszani viszont ér és jó! Néha képzeld bele magad egy híresség bőrébe, legyél mondjuk Audrey Hepburn, viselkedj úgy, mintha ő lennél, ezzel önbizalomra tehetsz szert!

Ne etesd a patkányokat!

Mindenkinek előjön olykor a panaszkodó, morgó oldala. Nem szabad etetni ezeket a patkányokat, fel kell ismernünk, hogy ezek a negatív mondatok igazából a félelmeink. Fogalmazzuk át a mondatainkat, kergessük el a „patkányokat”, így magabiztosabbak leszünk

Plusz tipp:
Legyen egy morgásperselyed, ha azon kapod magad, hogy negatív vagy, morogsz valami miatt, dobj bele egy pénzérmét.

Fogadalomfüzet

Jegyezzünk fel magunknak kisebb-nagyobb célokat. A pontok leírásával elkötelezzük magunkat ezek megvalósítása mellett. Minden cél mellett álljon egy négyzet, melyet kipipálhatunk, ha elértük azt. A lényeg, hogy megtegyük. Csak csináld!

Plusz tipp:
Ne engedd, hogy mások visszahúzzanak. Ne gyakorold a vizes empátiát, vagyis hogy magadra veszed mások problémáját és a végén még te is rosszul érzed magad. Maradj a száraz empátiánál, azaz hallgasd meg a másikat, érezz együtt vele, de ne engedd, hogy megfertőzzön a rossz hangulat.

Képzeletbeli fényképezőgép

Keresd mindenben és a nap minél nagyobb részében a szépet, a jót. Fókuszálj az örömteli dolgokra, a kellemes percekre. Az utcán, a buszon, bárhol észrevehetjük azokat az apró csodákat, melyek mosolyt csalnak az arcunkra. A pozitív képek gyűjtése segíti a pozitív gondolkodásra sarkallni az agyunkat.

Plusz tipp:

Rögzítés, azaz amikor egy boldog pillantot átélünk, társítsuk azt egy szóhoz, képhez vagy mozdulathoz, pl. szorítsuk meg az egyik kisujjunkat. Gyakorlással elérhetjük, hogy a mozdulat megismétlésével, vagy a képre, szóra gondolva visszakerüljünk abba a boldog, kellemes lelki állapotba.

Macskát játszani

Békésen, nyugodtan pihenni, csak magunkkal törődni.
Mi az, amit a macska csinál? Énidő 100% -ban. Minden nap szánj rá legalább pár percet, hogy csak nyújtózol, elkalandozol, lustálkodsz, a nap felé fordítod az arcod és csak úgy vagy…(mint a befőtt, akarom mondani mint a macska)

Plusz tipp: Ahhoz, hogy jobban sikerüljön a jelenben élni, élvezni a most-ot, el kell tudnod vágni a múlt gumiszalagjait. Az olyan eseményeket, amelyek, hatásssal voltak ránk és nehezen szakadunk el tőlük. Tudatosítanunk kell őket, majd dolgoznunk, kezelnünk az elfojtott haragot, dühöt. Adjuk ki magunkból, például írjunk egy levelet.

Tudatos légzés

Naponta legalább kétszer szakítsunk időt légzőgyakorlatokra. Helyezkedjünk el kényelmesen és négyet számolva lélegezzünk egy nagyot, kettőt számolva tartsuk bent, majd engedjünk el minden feszültséget a testünkből és fújjuk ki jó hosszan a levegőt. 2 mp pihenő múlva újra. Nagyon fontos a kilégzés minősége, minél jobban sikerül, utána annál több friss levegővel tudjuk megtölteni a tüdőket. Az oxigén pedig táplálja a testünket és az agyunkat.

Egy mély belégzés és egy alapos kilégzés stresszcsökkentő hatású és elérhetjük vele a belső derűt -lásd fent- és a belső békét.

Hajrá! Ugye, hogy nem is hangzik olyan bonyolultnak és hihetetlennek?

Te is el tudod érni a belső békét!

Melyik technikát próbálod ki?

Csak csináld – magadért!

Ezek is érdekelhetnek:

Így erősítheted az immunrendszered, ha jógázol
Jógi tippek bezártság idejére

Mosolygós napot, kedves Olvasó! 

Véleményed bátran oszd meg velem, örülök, ha írsz nekem!

Kövess Facebookon és Instagramon is!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük