5 kihagyhatatlan látnivaló Szlovéniában

Az érkezést követően 4 napot töltöttünk a csodálatos, varázslatos Szlovéniában. Bled volt az elsődleges célpontunk, de mégis számtalan csodás helyen jártunk.

Nem kevesebb, mint 880 fotót készítettem… Rengeteg a gyönyörű hely a szomszédos Szlovéniában, tartalmas, szuper és élménydús volt a nyaralásunk. Mivel utolsó napra a horvátországi Plitvicei-tavakat terveztük be (újabb több, mint 200 fotó), így Szlovénia szintén mesés vízeséseit most nem kerestük fel.

Ahol viszont jártunk, azokat szerintem mindenképpen érdemes feljegyezned a bakancslistádra.

Kihagyhatatlan látnivalók, programok Szlovéniában:

Bled és Bohinj

A Bledi-tó

Bled és Bohinj is gyönyörű, mindkettőt látni kell! Imádtam a tavak türkizkék színét, a frissítő vizüket, a káprázatos tájat. Felülnézetből és egészen közelről is megismerkedtünk az egymástól fél órányira található meseszép tavakkal.

Indulás előtt Bledről többet olvastam, de leginkább mindenhol azt írták, hogy kihagyhatatlan a pletnázás/csónakázás és a krémes.

Na, én ezt úgy módosítanám, a kilátás, amiért érdemes a krémest megvenni. A Park hotel teraszán élveztük a fényeket, a csodás színeket és a fantasztikus panorámát. De a süti pont olyan volt, mint itthon, szóval akár nyugodtan választhatsz mást is.

A legpazarabb kilátásért pedig érdemes felmenni Bled várába. Imádni fogod.

(itt a parkolás is könnyebben megoldható, persze fizetős, mint mindenhol Bledben, és itt 2 órában van maximalizálva.)

A Bledi-tavon közlekedhetünk a helyi csónakkal, a pletnával, vagy csónakázhatunk és így eljuthatunk a kis szigetre. Mi végül sétáltunk a tó körül, majd megmártóztunk a frissítő vizében. Van egy fizetős strand a vár alatt, mi tovább sétáltunk, ahol szintén nagyon sokan fürdőztek – ingyenesen.

Bohinj-tó

Másnap pedig fél órával tovább utaztunk az ismertebb Bledtől a nagyobb és talán még káprázatosabb Bohinj-tóhoz. Reggel még kevesebben voltak (és parkolóhely is volt még),  akkor lehetett igazán szép fotókat készíteni.

Délutáni programként választottuk a kenuzást a Bohinj-tavon. Hatalmas élmény volt! Csodálatos színekben pompázik a tó, őrületes, ahogy körbevesznek a hegyek, a nyugodtság, a csend a tó közepén. Ezenkívül evezés közben nekünk is szép színünk lett. Kellemesen elfáradva csobbantunk napunk végén a zerge szobor mögött a vízben.

Vogel-síközpont

Mielőtt eveztünk és úsztunk a Bohinj-tóban, megnéztük a magasból is. Pontosan 1535 méter magasra utaztunk fel egy nagykabinos felvonóval a Vogel síterepre.

A kabinban kb. 50 fő utazik egyszerre, kicsit egy-két helyen ringatózik a szerkezet, az picit félelmetes, de inkább kalandos. Elég gyorsan haladtunk, pár perces volt az út.

A látvány fentről egészen lélegzetelállító volt! Elképesztően gyönyörű.

A Vogel-síközpont Szlovénia egyetlen nemzeti parkjának területén, a Triglav Nemzeti Park szívében található. A magasból megcsodálhatjuk a Bohinj tavat, a Triglav hegycsoportot és a Kamnik Alpok hegységet.

Érkezés után vár minket egy kis játszótér, néhány fából faragott állatszobor, egy ‘photo-point’, majd egy rövid séta után elérkezünk a libegőhöz, ami még magasabbra visz minket. A jegy ára tartalmazza a kabinos felvonó és a libegő használatát is. (utóbbit többször is igénybe veheti, aki szeretné, nem csak egy oda-vissza útra)

A Triglav Nemzeti Parkban aztán kisebb-nagyobb túrákat tehetünk és csodálatos fotókat készíthetünk.

Harangot kongattunk és kőtornyot építettünk – ahogy sokan mások is rajtunk kívül. Nagyon jól mutatnak a kőrakások egy halomban.

Szlovén tengerpart

Piran

Nem sok, összesen négy tengerparti város található Szlovéniában. Mi már itthon eldöntöttük, hogy Piran és Portoroz lesz a két város, amit felkeresünk. Piránban egy séta, majd Portorozban fürdés.

Piran olaszos hangulatú város, a szlovén tengerpart ékkövének is nevezik. A városba nem lehet autóval behajtani, egy parkolóházban kellett hagynunk az autót Piran szélén, innen egy rövid sétával értük el a kikötőt. Végigsétáltunk a parton, gyönyörködtünk a szépséges kék Adriai-tenger hullámaiban a sziklákon ülve. Az árnyékos, picit hűvösebb sikátorok macskaköves utcáin bandukoltunk a színes házak között, majd hangulatos kávézókkal, éttermekkel teli téren találtuk magunkat. A forró napon nem bírtunk volna tovább mászkálni, így bár volt egy erőtlen kísérletem arra, hogy rávegyem a fiúkat (férj és 6 éves kisfiam), hogy menjünk fel egy “magaslati pontra” ( a Szent György templom harangtornyába vagy a várfalra lehetett volna felkapaszkodni csodálatos kilátások, képeslap-fotókért), igazából, fájó szívvel, de búcsút vettünk Pirantól. Tényleg egy ékszerdoboz ez a város, imádtam minden ott töltött percet így is (csak a hőséget nem bírjuk, na)

Portoroz

A közvetlenül Piran mellett található város az egyetlen szlovén tengerparti város, amelyik homokos parttal rendelkezik, így nem volt kérdés számunkra, hogy ezt választjuk ellentétben a többi kavicsos vagy betonos stranddal. Napernyőt és napágyakat béreltünk, homokvárat építettünk, na és leginkább élveztük a pompás kék tenger meleg vizét (a tavak max 24 fokos hőmérséklete után a tenger számunkra kifejezetten meleg volt).

Predjamai vár

Ezt a különleges, a világon egyedülálló sziklafalba épített lovagvárat is mindenképp látni akartuk. A legnagyobb, a Guinness világrekordok között is számon tartott barlangi várról van szó,  amely egy 123 méter magas meredek sziklafalba épült. Elképesztő, fantasztikus a látvány! További különlegessége a sziklavárnak, hogy a látogatás egy része a vár alatti barlangrendszerbe vezet. Középkori fegyvergyűjteményt, kínzókamrát, kápolnát találunk a hatszintes erődben és a vár padlásáról elbűvölő kilátás nyílik a völgyre. Romantikusoknak kötelező program!

Plusz tipp: Kombinált jegy is kapható, a Predjamai lovagvár megtekintése összeköthető a közelben található Postojnai-cseppkőbarlanggal.

Vintgar-szurdok

A legelső programunk volt, még Bled előtt kipipáltuk a fantasztikus szépségű, mesés Vintgar-szurdok felfedezését. A Radovna folyó alakította völgyben 2,5-3 órát (oda-vissza összesen) sétálhatunk a meredek sziklafalakra erősített fapallókon, fahidakon.

Mi a vízeséstől kezdtük a túránkat.  Ehhez Vintgart írtuk a GPS-be és a szurdok bejáratánál lévő ingyenes parkolóból indultunk. A legtöbben az ellenkező irányban közlekednek, de mi nem bántuk meg, hogy a folyásiránnyal szemben haladtunk.

A hatalmas sziklafalak között hol hangosan zúg a patak, hol csendes és sima a víztükör. Gyönyörű tiszta a víz és káprázatos színeit mutatja meg nekünk a patak, a 16 m magas Šum vízesést pedig ezt az útvonalat választva kétszer láthatjuk. A túra a szurdokban könnyűnek nevezhető, viszont felejthetetlen élmény.

További tippek illetve látogatásaink:

Elutaztunk még a hangulatos fővárosba, Ljubljanába illetve a közelében lévő legrégebbi szlovén város, Skofja Loka utcáin is barangoltunk.

Rengeteg lehetőség van ebben az országban, minden persze nem fért most bele a nyaralásunkba. Tartalmasra sikerült ez a pár nap, csodálatos volt, nincs hiányérzetünk. Azt gondolom, mindenképpen érdemes a 6-7 óra utat megtenni és megismerkedni ezekkel a kincsekkel.

Mi a szívünkbe zártuk Szlovéniát.

Te hol jártál már?

Ezt is olvasd el:

Ébresztő, dínók! Első dínó parkos kalandunk

A Tátrában jártunk

Mosolygós napot, kedves Olvasó!

Véleményed bátran oszd meg velem, örülök, ha írsz nekem!

Kövess Facebookon és Instagramon is!