Élni és élni hagyni – üzenet a szállodákba érkezőknek

Augusztus 20-án telefonálni a szállodába, hogy szeretnél mai érkezéssel 3 éjszakára foglalni… – ez veszett fejsze nyele. Ha viszont voltál olyan ügyes és okos, hogy időben foglaltál és hamarosan az egyik hazai hotelben pihentek, akkor van számodra néhány jóindulatú tanácsom.

A fenti eset true story, azaz épp az imént történt, ugyanis most jöttem haza egy 24 órás recepciós műszak után. Telt ház van a hosszú hétvégékén, szerintem minden vidéki szálláshelyen. Ez mindig így volt, nem kellene ezen meglepődni, de még mindig megtörténik… Ráadásul most, egy Covid miatti hosszú lezárás után (és egy kétesélyes ősz előtt ) nyilván mindenki megy amerre lát, gyorsan foglal akár több hétvégét is, több szállodában, éljen a nyár, most míg lehet címszóval.

Gondolom.., mert persze, nem látok én a fejekbe. Viszont van néhány gondolatom, amit még most gyorsan leírnék, mert talán-talán-talán néhány kedves vendéghez eltalál…

Igazából egyetlen egy tanácsom van:

Tessék követni az élni és élni hagyni elvet!

Képzeld, én sokáig nem is tudtam, ez mit jelent. (ha te azok közé tartozol, aki nem tudja, írj nekem, szívesen elmagyarázom hosszabban, de szerintem, ha tovább olvasol is érteni fogod.. ) Ám mióta idegenforgalomban dolgozom ( nagyjából 13 éve!!), nagyon megtanultam.

Elmondom, mire gondolok, néhány példával szemléltetve.

Természetes, hogy te nyaralsz és jól szeretnéd érezni magad.

Természetesen, ezzel nem csak te vagy így, hanem a drága családod minden tagja, továbbá a szállodában lakó összes szoba összes vendége!

(továbbá ott van a személyzet, aki szeretne kedves lenni, ugyanúgy veled, mint minden vendéggel, sőt még a telefonálókkal, sőt még a beeső külsős wellnessesekkel is. – ez persze csak zárójel, de azért rajtad is múlik, hogy milyen lesz az a bizonyos mosoly vagy arckifejezés illetve hangnem a recepciós részéről.)

Szóval én igazán nem kérek nagy dolgot, amikor azt kérem, hogy élni és élni hagyni ezt kövesd, hiszen végső soron mindenkinek akkor lesz jó.

A legnyugodtabb és legcsendesebb recepciós is rátok fog szólni, ha egy wellness térben lévő medencébe hosszú percekig ugráltok, ha hangosak vagytok késő este, ha türelmetlenek vagytok, pedig igazából ti érkeztetek sokkal hamarabb, minthogy el lehetne foglalni a szobát.

Elképzelek egy szebb világot…, és kérem, hogy segítsetek, kedves szülőtársak ennek megvalósításában!

A gyerekek még kicsik, honnan tudnák? Nektek kell példát mutatni, nektek kell végiggondolni a helyzetet, nektek kell rájuk szólni!

Vendég vagy, de nem az egyetlen vendég!

Mondok tehát néhány konkrét példát, ahol szerintem működhetne az élni és élni hagyni.

  • Ugrál a gyerek a wellness részlegen lévő medencébe (nem te, a felnőtt, mert te ugye példát mutatsz és tudod, hogy nem strandon vagytok, hanem egy wellness szállodában, ahova mások pihenni jöttek) – OK. Ugorjon bele 2x! De ne 22x!
    Azt gondolom, 2 ugrás miatt még senki nem fog kiborulni, de ha folyamatosan ugrál és sikítozik a gyermek és még a főbejáratnál, talán még az étteremben is hallani…na, az már cseppet kiakasztó. Ráadásul amellett hogy hangos és nem való egy hotelbe, még balesetveszélyes is. És ne állj úgy hozzá, hogy de most nincs is ott más, csak ti. Lehet, hogy 10 perc múlva még 15 szállóvendég megérkezik a wellness -részlegbe. És akkor hogy magyarázod meg a gyermeknek, hogy eddig lehetett, most már nem ..?! Persze mindent lehet.. Nem! Szerintem, ne kezdj el kifogásokat keresni, magyarázotokat gyártani!

Tartsd be az élni és élni hagyni elvet,
legyél tekintettel másokra

(– akkor is, mikor épp nincsenek ott pont mellettetek. )

  • Van kismotor, játék a szálloda lobby-jában. Igen, mert kedvesek akarunk lenni, mi, a szállodában dolgozó személyzet. Hogy jól érezze magát a legkisebb vendég is. Ugyanakkor, ezek hangosak, meg a gyerekek alapból hangosak, ezért legyél kedves, drága szülőtársam elirányítani a gyereket onnan, ahol a recepciós épp telefonál (telefonálna, de semmit sem hall), ahol érkeznek a vendégek sok bőrönddel és csomaggal, mert még baleset is lehet.
    Nyár van, jó idő van odakint, szüksége van a gyereknek a levegőre, a mozgásra, játsszon, játsszatok a parkban, a játszótéren. Tudod: élni és élni hagyni... mert rajtatok kívül vannak még szállóvendégek…és emberek!
  • Este 11 után csocsózni? Nem lehet. Nem azért nem lehet, mert én, mint recepciós még dolgozom, esetleg ellenőrzöm még a másnapi utazókat, és mondjuk, hamarosan kasszát számolok, hogy leadjam a bevételt. Tehát számolok és mondjuk szeretném hallani a gondolataimat…. Ez persze, nem kell, hogy téged érdekeljen. Azért nem lehet, mert hangos és a többi szállóvendég már pihen, pihenni jöttek és bizony, már alszanak.
    Tűnjön fel légyszi, amikor már csak ti ketten vagytok lent a lobby-ban, és nyugodtan maradjatok, beszélgessetek, kártyázzatok, de csocsózni nem lehet, még pedig azért, mert csocsózni nem lehet halkan! Hangos és másokat zavarhat vagy zavarna.

Nem ragozom tovább, aki érti, érti. És megköszönöm, ha belátja, hogy igazam van, amikor azt mondom, hogy egy szállodában tekintettel kell lenni arra tényre, hogy

Nem vagytok egyedül!
És mindenki ugyanolyan fontos!

Továbbá ott van még, hogy légyszi, kérdezz!
Nincs hülye kérdés, nem lesz baj abból, ha felteszed a kérdésedet, annál nagyobb gond lehet ellenkező esetben, ha te kérdés nélkül döntesz valamiről, amivel kapcoslatban igazából nem tudod a választ… Azért vagyunk, mi, szállodai személyzet, hogy válaszoljunk, hogy segítsünk, és örömmel tesszük.

A cél, hogy mindenki jól érezze magát!

Mosolygós hosszú hétvégét kívánok mindenkinek,
kellemes nyaralást, akik épp most pihennek
és kitartást kedves kollégáimnak!

Mosolygós napot, kedves Olvasó! 

Véleményed bátran oszd meg velem, örülök, ha írsz nekem!

Kövess Facebookon és Instagramon is!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük