Mit válasszunk a családi wellness hétvégéhez?

A Dunakanyar csodálatos környék rengeteg látnivalóval. Nem véletlenül esett a választásom Esztergomra, amikor egy családi wellness hétvégét terveztünk. Ismerve magunkat, akik nem bírunk egész nap egy helyben ülni, a legjobb választás volt az Esztergom belvárosában található, a Kis-Duna partján fekvő Portobello Yacht és Wellness Hotel****.

A szálloda minőségi szolgáltatásait KidsOasis utazó nagyköveteként tesztelhettem. Elöljáróban annyit, hogy nem csalódtunk, sőt!

A KidsOasis-nak köszönhetően egy olyan családbarát hotelre találtunk, ahol tényleg minden igényt kielégítenek, otthon érzi magát az ember, igazi kikapcsolódást nyújt gyerek és szülő számára egyaránt. 4 szélforgós minősítéssel rendelkezik a Hotel Portobello, ami például azt jelenti, hogy nem csak etetőszéket tudnak biztosítani az étkezésekkor, hanem külön gyermekek, babák részére kialakított büféasztal, bébiételekkel, műanyag étkészlettel, kihelyezett vízforralókkal és cumisüveg-melegítővel, mikrohullámú sütővel várja a vendégeket és játszósarok is van az étteremben.

Először azonban az érkezésről.

Könnyen megtaláltuk a hotelt, ami közvetlenül az Aquasziget Élményfürdő mellett helyezkedik el. Esztergom Magyarország első fürdővárosa volt, az Aquasziget pedig az ország egyik legmodernebb fürdőkomplexuma. Alig vártuk, hogy felfedezzük minden medencéjét, csúszdáját és élményelemét. A szálloda kívül és belül is pont úgy nézett ki mint a fotókon, hangulatos, modern, kellemes tér fogadott, hajó és víz témájú dekorációval a recepción, a lifteken, a folyosókon.

Kedvesen fogadtak minket, majd bejelentkezés után megismerkedtünk a szállodával.
A Portobello Hotel 2016 nyarán nyílt meg és 95 szobával rendelkezik. Mi a 4. emeleten kaptunk egy gyönyörű kilátással rendelkező tágas, kétlégterű családi szobát (4-5 fő számára is kényelmes). Az egyik szobarészben volt egy kihúzható kanapé a gyerkőc részére, a másikban egy kényelmes franciaágy, a kettő között pedig ajtó. Mindkét szobarészhez tartozott mellékhelyiség, a fürdőszobában kád és nagyméretű zuhanykabin közül is választhattunk. A szokásos piperecikkeken (tusfürdő, sampon, testápoló, szappan, zuhanysapka, vattakorong és fültisztító pálcika) túl, fogkefe-fogkrém szettet, borotvát is találtunk a fürdőszobába bekészítve. Törülközők (a wellnesshez külön), köntös (gyerekméretben is) és hajszárító is rendelkezésünkre állt. Kérésre babakád, fellépő, wc-szűkítő, bili, pelenkázó, sőt még éjjeli fény is igényelhető.

Miután mindent felfedeztünk a kellemes, légkondicionált szobában és megkóstoltuk a ház borát, a Bodri pincészet remek vörösborát, és csipegettünk a gyümölcstálból, amelyekkel a férjem lepett meg, átöltöztünk fürdőruhába, készítettünk még 1-2 fotót köntösben az erkélyen, majd indultunk a wellness-részbe.

A szálloda 1. emeletén, a játszószoba mellett egy folyosón lehet átjutni az Aquasziget Élményfürdőbe, ami egyben a hotel wellness részlege. Óriási belső és külső medencetér várt ránk. Kellemes 28-30 fokosak voltak a kinti medencék, a bentiek pedig picit melegebbek. Nagyon élveztük a kinti hullámmedencét és bent is minden látványelemet: a sodrófolyosót, a nyakzuhanyt és a dögönyözőket, a vízeséseket, a mászófalat kipróbáltunk és persze a csúszdákat sem hagytuk ki. A benti kék csúszda lett kisfiam kedvence a látvány-és hangelemek miatt, a sárga csúszda a férjemé a gyorsasága miatt, a kinti hatalmas csúszdákon pedig én csúsztam a legtöbbet. Felváltva indultunk az 5 éves kisfiunkkal és egyedül, amikor pedig a férjem vagy én egy minimális kis énidőre vágyott, akkor volt lehetőségünk úszni, pezsgőfürdőzni, szaunázni egyet, vagy olvasgatni a napozóágyon. A gyerekekre a benti gyerekmedence (vizet spriccelő bohóccal és csúszdával) mellett játszósarok a kinti gyerekmedence és annak csúszdái mellett pedig hatalmas játszótér és strandröplabdapálya vár. Ha megéheznénk étterem vagy a Kék Lagúna Café and Bar vendéglátó egység áll rendelkezésünkre. Ahogy a Portobello hotel értékesítési vezetőjétől megtudtam a következő lépés a szálloda fejlesztését tekintve az lesz, hogy a szállóvendégek érkezéskor kapott karóráira tudják terhelni az élményfürdőben történő fogyasztást, így azt elég lesz majd kicsekkoláskor egyben rendezni.

Élmény a gyereknek:

A szálloda Kabalaállatával, Zozo Krokodillal focizni lehet szombat (és szerda) délutánonként, az animátorokkal kézműveskedni minden nap a játszószobában. A játszóház önmagában is nagy élmény a gyerekeknek, van mászóvár boxzsákokkal, csúszdával és rengeteg színes labdával, társasjátékok, kirakók, építőjátékok, legók, plüss és kreatív játékok. Az estig nyitva tartó szoba pelenkázóhelyiséget is biztosít. A kicsiknek ingyenesen lehet motorokat kérni a hotelben, valamint tricikli vagy hordozó kölcsönzésre is van lehetőség. Az étterem előtti asztalon szuper léghoki-versenyeket rendeztünk. A segítőkész recepcióstól pedig társasjátékot kértünk és a szobában játszottunk.

Kép forrása: https://www.facebook.com/portobellohotelesztergom/

Élmény a szülőnek:

A medencék felfedezése után ellátogathatunk a fitneszterembe, megcélozhatjuk a szaunákat, ahol még szaunaszeánszokon is részt vehetünk. (bejelentkezés után térítésmentesen). Finn szaunát, hang-fény szaunát és gyógynövényes szaunát találunk a wellness részlegben, melyek naturista szaunák és egy fürdőruhás szaunát. Jelentkezhetünk masszázsra vagy wellness-kezelésekre, manikűr, pedikűrt is kérhetünk, vagy akár élvezhetjük a pihenést úgy, ahogy Kleopátra ( térítés ellenében, a Beauty részlegben)

(Érdekességként megemlítem, hogy benevezhetjük a gyerekeket is masszázsra manikűrre, lakkozásra, biztosan tetszene nekik, hogy olyanok lehetnek mint a nagyok. )

Élmény mindenkinek:

A szuper, különleges és egyedi wellnessen túl ( vasárnap 9 előtt például csak mi a szállóvendégek használhattuk a medencéket, utána nyitott az Aquasziget, – igaz 9 előtt nem működtek még a csúszdák és az élményelemek) a kiváló gasztronómiai szolgáltatást még mindenképp meg kell említenem.

Büféreggelivel és büfévacsorával már máshol is találkoztam és a legjobb megoldás a szállodákban nemcsak kisgyerekes családok számára. A Portobello-ban ugyanakkor ez tényleg nagyon bőséges választékot jelent: reggelire például 4 -féle joghurt volt a büféasztalon ( natúr, erdei gyümölcsös, homoktövises és sztracsatellás), többféle gyümölcs, frissen, ott készített mini-palacsinta, de még derelye is volt az egyik nap, másik nap pedig épp a családi kedvencünk, a tortilla, vagy még egy példa: a sima rántotta mellett pirított hagymás rántotta is volt. 100% -os gyümölcsleveket tölthetünk a poharunkba és a kávé is finom. Házi készítésű kenyeret kínálnak (az aszaltparadicsomosat imádtam), és saját cukrászdájukban készülnek a vacsorához a desszertek. Minden este válogathattunk tésztaétel, pörkölt és körete, halétel, rántott készételek közül, és mindegyik különlegesen, igényesen volt tálalva és nagyon finom volt minden (ami belém fért). Például nagyon ízlett mindannyiunknak a harcsa a kapros szószban, mandulás brokkolival. Kisfiamnak nagyon tetszett, hogy maga választhatta ki az étkészletét, a babával érkezőknek pedig biztosan nem kell elcipelniük a fél házat, mert mindent megtalálnak a hotelben, amire szükségük lehet. A szülők nagy örömére kialakításra került egy játszósarok az étterem hátsó részében, így amíg nyugodtan elfogyasztják az utolsó falatokat, megisszák a kávét vagy a pohár bort, addig a gyerkőcök játszhatnak a sátorban, a játszószőnyegen, rajzolhatnak, építőzhetnek vagy megtalálhatják az egyetlen kerekes járművet, a szuper tűzoltóautót, ahogy az én kisfiam tette.

„ Nem is tudom, hogy tudtunk azelőtt meglenni, mikor még nem volt játszósarok az étteremben” – hallottam egy szülőtársamtól, és tény, hogy ez egy nagyon-nagyon jó ötlet. Ide szokott ellátogatni Zozo, a krododil is reggeli vagy vacsora közben, mi sajnos nem találkoztunk vele, biztosan elkerültük egymást. Majd legközelebb!

Ami még nagyszerű ötlet és nem láttam még rá példát, hogy le vannak foglalva az asztalok a szobáknak, így az első este kivételével nem kellett keresgélni szabad helyet, mindig ugyanott ülünk, a gyermek is könnyen megjegyezheti merre induljon, ha épp nincs ott velünk és a felszolgálóknak is könnyebb lehet nyomon követni, melyik szoba jött már étkezni, kire várnak még.

A hotel bárjában este élő zene szólt, egy gitáros játszott, kellemes volt az a pár perc, amit hallottunk. A napokban éjszakai fürdőzést is szerveznek, és folyamatos rendezvényeivel várja a hotel a vendégeit, legyen bármilyen korosztályról szó.

A Portobello Wellness & Jacht Hotel megérdemelten 4 szélforgós KidsOasis által minősített családbarát szálloda. Kicsi és nagy is úgy gondolja, de legalábbis a mi családunk biztosan, hogy a küldetésük, miszerint kényelmes szállodai tartózkodással, óriás wellness részleggel, egyedi élményekkel és kiváló gasztronómiai szolgáltatással teszik teljessé a pihenést, teljesül, és mindehhez még kellemes, modern tér és kedves, udvarias, szakértő személyzet is társul.

Jól éreztük magunkat és bátran ajánlom mindenkinek válassza ezt a hotelt, ha igazán szeretne kikapcsolni és feltöltődni.
Esztergom pedig sokkal több, mint a Bazilika, számos nagyszerű programot csinálhatunk magunknak.

Jártam már a Bazilikában, de persze most újra felfedeztük a gyönyörű épületet, sőt egészen a kupoláig lépcsőztünk és nagyon büszkék voltunk, hogy sikerült megmászni az ország legnagyobb székesegyházát. Ahogy az Irány Esztergom c. mesekönyv írja, 18 zsiráfnak kellene egymásra állnia, olyan magasan voltunk, nem számoltuk, elhittük a mesebeli családnak, hogy 430 lépcsőn haladtunk fel. Sokat sétáltunk Esztergom macskaköves, hangulatos utcáin, a Duna-parton, a Kis-Duna sétányon, fagyiztunk és átmentünk gyalog és kisvonattal is a Mária Valéria hídon Szlovákiába. (További látnivalókról, programlehetőségekről az előző posztomban: ITT) Hajókázás közben is megcsodáltuk a város látnivalóit.  Elsőként pedig a Tourinform irodában kapott kedves tájékoztató után, Alexandra tanácsait megfogadva és a tőle kapott térképpel és ismertetőanyagokkal, szórólapokkal, valamint egy ajándék lufival felszerelkezve, a mesekönyv-útikönyv szereplőihez hasonlóan, mi is a Vaskapu-hegyen kezdtünk. Meseszép volt a kilátás, aranyosak a kecskék és nagyon finom a jegeskávé és a limonádé, amit a menedékház teraszán fogyasztottunk.

További beszámoló a programjainkról képekben itt:

Te jártál már Esztergomban? Kedvet kaptál a beszámolóm alapján?

Mosolygós napot, kedves Olvasó!

Véleményed bátran oszd meg velem, örülök, ha írsz nekem!

Kövess Facebookon és Instagramon is!